خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/09 - 13:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به اظهارات وزیرخارجه سعودی:

مذاکرات میان تهران و ریاض باید منجر به ارتقاء روابط شود، نه تنش‌زایی

عضو هیات رئیس کمیسیون سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد مذاکرات میان تهران و ریاض بر اساس سیاست تنش زدایی صورت گرفته لذا مسئولان این کشور نباید به حاشیه ها بپردازند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سعودی مبنی بر اینکه مذاکرات با تهران پیشرفت ملموسی نداشته است اما این روند باید ادامه داشته باشد، گفت: تنش زدایی در منطقه از جمله محورهای سیاست خارجی ایران محسوب می شود زیرا کشورمان دارای همسایگان مختلفی است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سطح مناسبات میان ایران و عربستان امری قابل تامل و مهم است، اظهار کرد: بهبود روابط اقتصادی، سیاسی، مذهبی و غیره میان دو کشور می تواند زمینه ساز تنش زدایی شود.



وی با بیان اینکه مذاکرات میان تهران و ریاض نیز بر اساس سیاست تنش زدایی صورت گرفته است، ادامه داد: این مهم در حالیست که مسئولان سعودی گاهی موضوعاتی را مطرح می کنند که بر خلاف روند مذاکرات است و کمکی به بهبود روابط نمی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بدون شک دستیابی به توافق و بهبود روابط میان دو کشور دور از ذهن نیست، افزود: در این میان باید یادآور شد مسائلی مانند حج خونین 1366، فاجعه منا و غیره برای کشورمان وجود دارد که سعودی ها نسبت به آنها پاسخ مناسبی ندادند اما با این حال باب مذاکره با سعودی ها باز است که این امر بیانگر حسن نیت جمهوری اسلامی است.



عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در واقع به نظر می رسد مقامات این کشور نباید مسائلی را مطرح کنند که مذاکرات را تحت الشعاع قرار دهد بلکه باید تلاش کنند سطح مناسبات میان دو کشور ارتقاء یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330047
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار